Vanserijski glas, džez i lepota – neodoljiva kombinacija koja opisuje pevačicu Svetlanu Paladu čija karijera se nepokolebljivo drži već 25 godina. Snažan i nežan vokal ove energične dame, ljubitelji kvalitetne muzike imaće priliku da slušaju, u interesantnoj kombinaciji sa džez bendom “Džezva & Džezvica”, onlajn, 13. januara, u okviru tradicionlanog novosadskog Dočeka. Publika će moći da prati koncert na novoj platformi visitns.rs.
Prepoznatljiva i neustrašiva, svojim vokalom pleni još od ’96. godine kada postaje vokalni solista Radio Novog Sada. Shvatajući važnost edukacije ubrzo počinje usavršavanje u Beogradu, dolazi i do Letnje škole Berklija, u okviru džez festivala „Umbrija“ u Italiji, 2005. godine, u klasi velikih muzičara kao što je Dona Makelroj i Denisa Montgomerija III, da bi na kraju i sama počela da predaje vokalnu tehniku i vodi svoju klasu, u Centru za muzičko obrazovanje „Kulturno sklonište”.
Svetlana je 2010. potpisala svoj prvi inostrani ugovor za izdavačku kuću „Amadea Records“ i njen singl „Indigo child“ se našao na svim sajtovima za skidanje muzike iTunes, CD Baby. Iste godine, započela saradnju i sa O&M Akademijom i učestvovala u radu mjuzikla „Sav taj show” za koji je muziku napisala Marina Adamov Stojadinović, po tekstu Olivere Inić, kao asistent predavač vokalne tehnike. Intezivno sarađuje sa Novosadskim Big Bendom i Kvatretom Aleksandra Dujina.
Vokal Svetlana Palada, kontrabasista Fedor Ruškuc, gitarista Vladimir Jakovljević, bubnjar Nenad Kojić jednako je „Džezva & Džezvica“, kako biste opisali osećanje koje vas veže za ovaj sjajni kvartet?
Mi smo svi profesionalnci, i dugo, dugo sarađujemo. Feđa, Nenad i Vanja su moje kolege, braća, muzički saputnici, svašta smo prošli zajedno. Sve što se dešava na sceni, ide na pogled, na osećaj. Osećam se udobno i komforno u njihovom društvu, ušuškano, baš kao mala džezvica. Meni je uvek čast da sviram sa njima, pa mi je izuzetno drago što će publika imati priliku upravo da oseti naš mali raj i s tim osećanjem uđe u Novu godinu.
Pandemija je neminovno uticala na muzički svet. Svi nastupi su otkazani, nastalo je zatišje. Nastup benda „Džezva & Džezvica“ biće prikazano onlajn, ali izvođenje je bez publike u Kultunoj stanici Rumenka. Kako je pevati pred praznom salom?
Osećanje nije sjajno. Bavim se i pedagoškim radom, pa mogu da kažem da sam sačuvana, jer imam „hleb u rukama“, ali taj izvođački deo izuzetno trpi, kako ja tako i ostale kolege. Mogu da kažem da sam tužna zbog toga i želela bih da u Novoj godini, sve ovo stane i da počnemo koliko toliko da radimo. S druge strane, muzičar može nešto da radi. Pored pedagoškog rada, ovaj period mi je pružio vreme u kom sam mogla da se bavim i autorskim radom. Nadam se da će se u Novoj godini i realizovati. Želim nam brzo da nastavimo, tamo gde smo stali.
Čitav umetnički svet preselio se u onlajn format. Kako vi vidite digitalizaciju umetnosti?
Osnovna stvar naše delatnosti je ta razmena energije sa publikom. I bez toga, nije to to. Nadam se da je to privremeno i da ćemo se uskoro vratiti u klubove, na pozornicu, pred publiku što jeste smisao naše profesije. Situacija nas je primorala da se okrenemo onlajn formatu, ne samo nas muzičare već i druge profesije. Ali moramo da se snalazimo u okolnostima koje nisu bas sjajne, kao i da pružimo našoj publici zavodljivu džez magiju.
Gde je danas džez, a kako ga vidite u budućnosti?
Džez je postao kao i klasika. Klasika majka, džez otac, pa sva ostala deca. Stalno se dešava fuzije i to je normalno, ali suština uvek ostaje ista. Za mene lično, uvek će akustika imati prioritet, živa svirka, živo izvođenje – to ima nekog smisla. Smatram da ni promena nekad nije loša. Muzika struji i menja se, ali, verujem da će suština džeza ostati i u budućnosti.
Novosađani već četvrti put za redom obeležavaju Doček kroz koncept dva kalendara, dva računanja vremena, 31. decembra i 13. januara. Evropska prestonica kulture ove godine opredelila se za alternativni – onlajn format programa, u okviru kog će nastupiti i svetski virtuoz Stefan Milenković sa novosadskim ansamblom Kamerata akademika, operska pevačica Agota Vitkai Kučera sa pijanistkinjom Jelenom Simonović Kovačević, Električni orgazam, Buč Kesidi, violinistkinja Lana Zorjan, Novosadski gudački kvintet i drugi, predstavljajući nove prostore za kulturu u Novom Sadu. Detaljne informacije i satnice emitovanja programa možete pogledati na platformi visitns.rs.
Foto: Uroš Dožić